Naujų dalykų geriausiai išmokstama per patirtį, todėl jau antruosius metus Klaipėdos Maksimo Gorkio progimnazijos pedagogai su mokiniais vykdo patirtinio ugdymo programas.
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Lidija Kaupienė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Giedra Bočkuvienė kartu su 1 b klasės mokiniais pasirinko vykdyti patirtinio ugdymo programą „Paslaptingas gėlių pasaulis“.
Uždaviniai:
Patirtinio ugdymo veiklos aprašymas.
Užsiėmimų vadovai:
Rusų ir anglų kalbos mokytojos Jelena Skripkus ir Viktorija Korch.
Tam, kad įgyvendinti patirtinio ugdymo veiklą, pasirinkome temą, kuri vadinasi «Mūsų miesto gatvės» Projekto veikloje dalyvavo mokiniai iš 5, 6, 7-ų klasių.
Projekto tikslas: Ugdyti bendravimo bei bendradarbiavimo kompetencijas, bei skatinti mokinių susidomėjimą aplinką, kurioje jie gyvena.
Per pirmąjį projekto dieną, mokiniai buvo supažindinami su projekto tikslais ir patirtinio ugdymo veiklą. Projekto metu su mokiniais turėjome vieną išvyką.
Išvyka buvo į garsias mūsų miesto gatvės: Šimkaus, Kanto ir Karoso. Išvykos tikslas ugdyti bendravimo kompetencijas, bei skatinti mokinių susidomėjimą mūsų garsiomis gatvėmis .
Patirtinio ugdymo dėka, mokiniai pasiekė šių rezultatų:
a. Susipažino su garsiomis mūsų miesto gatvėmis ir sužinojo vardan kuo jos taip pavadintos.
b. Atliko užduotis, kuriuos skatina domėtis kompozitorių bei rašytojų veiklą.
c. Išmoko organizuoti interviu ir bendrauti su įvairaus amžiaus žmonėmis.
Šiuolaikinio darbo pasaulio dinamika ir mokymosi galimybių įvairovė kelia gausybę reikalavimų žmogui jo karjeros kelyje: jam būtinos karjeros kompetencijos, apibrėžiamos kaip nuostatų, žinių, supratimo ir gebėjimų visuma, kuria grįstas asmens savęs ir savo karjeros pažinimas, jos planavimas, valdymas ir derinimas su kitais savo gyvenimo aspektais.
Todėl neatsitiktinai Patirtiniam ugdymui buvo pasirinkta tema „Profesijų ir darbo pasaulis“, kurio pagrindinis tikslas-padėti mokiniams ugdytis karjeros kompetencijas, būtinas sėkmingam mokymosi krypties, profesijos ar darbinės veiklos pasirinkimui, perėjimui iš mokymo aplinkos į darbinę aplinką, tolesnei profesinei raidai ir mokymuisi visą gyvenimą.
PATIRTINIS UGDYMAS „Profesijų ir darbo pasaulis“
Birželio 2d. 3a klasėje vyko projekto „Noriu būti sveikas“ rezultatų pristatymas. Projektą mokiniai, vadovaujami klasės vadovės Liudmilos Aksionovos vykdė visus metus. Mokiniai įgijo ir teorinių, ir praktinių žinių – sudarė dienos režimą, maisto piramidę, susitiko su kinezeterapeute, mokėsi išsirinkti sveikatai naudingus produktus parduotuvėje, gamino daržovių ir vaisių salotas. Patirtinio ugdymo užsiėmimai mokiniams labai patiko, jie jau siūlo temas 4 klasės projektams.
Klasės vadovė Liudmila Aksionova
A.P. Čechovas yra sakęs: „Žmogus turi būti visapusiškai nuostabus: ir mintimis, ir siela, ir jausmais, ir drabužiais“. Ši mintis tapo mūsų patirtinio ugdyo programos „Aš – žmogus“ šūkiu.
O kas yra žmogus? 4c klasės mokiniai stengėsi atsakyti į šį klausimą dirbdami praktiškai, naudodamiesi savo patirtimi.
Taip jau atsitinka, kad mūsų klasėje kartais vaikai serga. Ir vienas iš vaistų, kuriuo mus gydo mamos, yra medus. Vieną kartą su mokiniais gerdami arbatą ir puodelyje maišydami šaukštelį medaus, susimąstėme, kas tas medus? Kokia jo istorija, iš ko bitės jį „daro“? Kokia medaus nauda ir kur jis naudojamas?
Vieno užsiėmimo metu mes stengėmės atsakyti į šiuos klausimus, tačiau vienos valandos neužteko. Tuomet smalsaudami išvykome į ekskursiją į bityną. Ten sužinojome, kad jau senaisiais laikais medus buvo žinoma kaip atkurianti, tonizuojanti, atstatanti jėgas, raminanti, gerininati virškinimą, žadinanti apetitą priemonė. Taip pat medus buvo naudojamas žaizdoms, nudegimamas gydyti, esant inkstų, kepenų, sąnarių susirgimams. Medaus tirpalą naudojo infekciniams viršutinių kvėpavimo takų susirgimams gydyti. Šiais laikais dauguma iš senovės atkeliavusių receptų naudojami ir šiuolaikinėje medicinoje.
Lengviausiai išmokstama per patirtį. Siekiant ugdyti mokinį visapusiškai, patirtinis ugdymas švietime pradėtas diegti ir mokyklose.
Nuo 2019/2020 m. m. Patirtinio ugdymo programas vykdo ir Klaipėdos Maksimo Gorkio progimnazijos pedagogai su mokiniais.
Norime pristatyti apibendrintą pradinio ugdymo mokytojos metodininkės Lidijos Kaupienės ir lietuvių kalbos mokytojos metodininkės Giedros Bočkuvienės su 4a klasės mokiniais vykdytą patirtinio ugdymo programą – „Aš-žmogus“ bei pateikiame jos rezultatus vaizdo filmuke.
Pradinių klasių mokytojos Nadežda Bezuglaja, Jelena Gorskaja ir 1a, 1t klasės mokiniai pristato apibendrintą patirtinio ugdymo programą – „Kelionė po geometrinių figūrų šalį“ vaizdo filme.
TIKSLAS:Integruojant matematikos, lietuvių kalbos, pasaulio pažinimo bei dailės ir technologijų mokomuosius dalykus, supažindinti mokinius su geometrinėmis figūromis, jų įvairove ir panaudojimo galimybėmis.
UŽDAVINIAI:
1. skatinti mokinių pažintinę – tiriamąją veiklą artimiausioje aplinkoje;
2. išmokyti vaikus vartoti geometrinių figūrų pavadinimus lietuvių kalba;
3. sudaryti tinkamas sąlygas matematinių įgūdžių lavinimui;
4. atpažinti pagrindines plokštumos geometrines figūras;
5. gebėti taikyti geometrinių figūrų savybes kūrybiniuose darbuose.
REZULTATAS: Taikyti žinias apie geometrines figūras paprasčiausiems uždaviniams spręsti.
Sukurti kolektyvinį kūrybinį darbą (iš kartono dėžių) darbo „Geometrinių figūrų miestas“.
1a klasės auklėtoja Nadežda Bezuglaja
1t klasės auklėtoja Jelena Gorskaja
Kai sužinojome, jog turime išsirinkti tyrimų temą, tam kad įgytume patirties, ilgai negalvojome. Gyvename prie jūros, vadinasi, šalia esančius vandens telkinius turime pažinti gerai – ten gyvenančias žuvis, rūšių gausą, jų gyvenimo ypatumus.
Į darbą kibome labai susidomėję. Įdėmiai mokėmės ir stengėmės įsiminti, kaip atrodo skirtingų rūšių žuvys, žiūrėjome dokumentinius filmus, kur ir kaip gyvena žuvys, kaip atrodo žuvies laimikis.
Neišdildomą įspūdį paliko susitikimas su žvejybinio laivo kapitonu, mes įdėmiai klausėmės jo pasakojimo. Pamatėme, kokie reikmenys naudojami gaudant žuvį jūrose ir ežeruose. Taip pat surengėme įvairius konkursus ir viktorinas, virtualiai aplankėme Lietuvos jūrų muziejų – akvariumą. Sukūrėme knygą „Šeimos žuvies patiekalų receptai“.
Patirtinio ugdymo užsiėmimų metu vykdytos veiklos visiems suteikė daug malonumo. Tikslas pasiektas – visi yra pasiruošę vykti į žvejybą.
2b klasės auklėtoja Irina Ivančenko-Bogdanova
2t klasės auklėtoja Jelena Osipova
Mūsų sveikata – brangiausia, ką galėjo mums suteikti gamta, bet, deja, mes dažnai pamirštame, kad sveikatą reikia tausoti. Su šia problema susidūrė ir mūsų klasės mokiniai, todėl nusprendėme sužinoti daugiau apie sveiką gyvenseną, mitybos įtaką žmogaus sveikatai.
Projekto tikslas – išmokti sveikos gyvensenos, integruojant žinias į ugdymo procesą.
1b klasės mokiniai ir klasės vadovė apie patirtinio ugdymo projekto vykdymą kviečia pažiūrėti pateiktyse.
Programos tikslas: integruojant pasaulio pažinimo, technologijų, gimtosios kalbos ugdomuosius dalykus, supažindinti mokinius su tulpių rūšimis, jų sėklomis, sodinimo ir dygimo procesu, stebėti gėlių augimą.
Uždaviniai:
1. Miesto bibliotekoje susipažinti su literatūra apie tulpes;
2. Sužinoti gėlių struktūrą;
3. Išsiaiškinti, per kiek laiko išdygsta svogūnėliai;
4. Išsiaiškinti, kokiomis sąlygomos gali augti tulpės ir hiacintai namuose ir žemėje;
5. Sužinoti, kaip ir tulpės ir hiacintai pasiekė Europą.
1b klasės vadovė Svetlana Polchutenko