2020 – 2021 m. m. 3t ir 3b klasės mokiniai per patirtinio ugdymo užsiėmimus pasirinko nagrinėti temą „Sveika ir teisinga mityba mokinio gyvenime“. Šiais mokslo metai mokiniai tyrinėjo įvairias sveikos ir teisingos mitybos formas. Peržiūrėjo vaizdo medžiagą, nagrinėjo įvairius informacinius šaltinius. Vyko susitikimas su medicinos darbuotojais ir virėjais, išklausėme jų patarimų ir juos visus sudėjome į knygą „Aš žinau, kaip teisingai maitintis“, sukūrėme postulatus apie sveiką mitybą.
2020 – 2021 m. m. mes su 4d klasės mokiniais gvildenome temą „Gamta – bendri mūsų namai“. Pagrindinis patirtinio ugdymo programos tikslas – praplėsti ir gilinti mokinių žinias apie gimtojo krašto gamtą.
Mokiniai sužinojo, kaip apskaičiuojamas medžio amžius, išmoko orientuotis vietovėje pagal žemėlapį ir gamtos ženklus, išmoko pasidaryti herbariumus, lesyklėles ir žiemą maitino paukščius. Sužinojo, kokia Baltijos jūros ekologinė padėtis, sutvarkė vieną pajūrio ruožą, pakartojo elgesio gamtoje taisykles. Taip pat sukūrė nemažai įdomių darbelių. Mokiniai su malonumu ir susidomėjimu dalyvavo visose patirtinio ugdymo veiklose.
Negalime įsivaizduoti savo gyvenimo be žydinčių sodų ir gėlių darželių. Tiek daug grožio, džiaugsmo, meilumo, žavesio ir laimės mūsų gyvenimui suteikia iš pirmo žvilgsnio nenaudingi, tačiau begalinai reikalingi augalai – gėlės.
Mus supantis pasaulis įvairus ir nuostabus. Mes jį privalome branginti, kad galėtume mėgautis ir žavėtis grožiu kuo ilgiau. Gamta mūsų sielose palieka gilius pėdsakus, įtakoja mūsų jausmus savo ryškumu, įvairove, dinamika.
Kuprinių svorio patikrinimo rezultatai mokslo metų pradžioje mus labai nustebino, todėl mes nutarėme išsiaiškinti, kiek turi sverti mokinio kuprinė ir ko jose būti neturėtų. Taip pat mūsų klasės mokiniai išmoko kompleksą pratimų gerai laikysenai palaikyti. Labiausiai visimes patiko nešti knygą ant galvos.
Atlikus patirtinį darbą, mūsų mokyklos mokiniams mes sudarėme atmintinę „Kaip teisingai pasirinkti ir nešioti mokyklinę kuprinę“.
4d klasės mokiniai, pradinių klasių mokytoja ekspertė Tamara Kaliužnaja ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jolanta Paulienė patirtinio ugdymo veikloms pasirinko temą „Gamta - mūsų namai“. Pagrindinis patirtinio ugdymo programos tikslas – praplėsti ir gilinti mokinių žinias apie gimtojo krašto gamtą.
Ketvirtokai ne tik susipažino su Klaipėdos krašto augalija ir gyvūnija, bet ir sužinojo, kokia yra Baltijos jūros ekologinė padėtis, kaip pasirūpinti paukščiais žiemą. Taip pat išmoko orientuotis vietovėje pagal žemėlapį ir gamtos ženklus, pakartojo elgesio gamtoje taisykles bei sukūrė nemažai įdomių darbelių.
Mokiniai aktyviai dalyvavo veiklose, noriai atliko užduotis.
3a klasės mokiniai, jų mokytoja Margarita Zuzevičienėir lietuvių kalbos mokytoja Genovaitė Dovidauskienėpatirtinio ugdymo veikloms pasirinko temą „Tyrinėjame gimtąjį kraštą“.
Ši tema mokiniams buvo labai įdomi ir naudinga. Trečiokėliai aplankė dailės galeriją, kurioje sužinojo daug naujo apie mūsų kraštą ir jo praeitį. Išmoko orientuotis gimtajame mieste, sužinojo aikščių, gatvių pavadinimus, domėjosi Klaipėdos architektūra. Moklso metų pabaigoje sukūrėme didžiulę savo darbų knygą. Šią knygą galite pamatyti mūsų patirtinio ugdymo programos pristatymo skaidrėse.
Edukaciniai užsiėmimai muziejuose skatina ir toliau domėtis savo kraštu, juk tai labai įdomu. Mūsų klasė nutarė ir kitais metais tęsti savo krašto tyrinėjimą.
Patirtinis ugdymas „Kas padeda daryti gerus darbus“ („Mokausi iš kino“)
Parengė pradinių klasiųmokytojai: JelenaLokaj, EditaKarmanova, JurijŠapenkov.
1c, 1d ir 1t klasių mokiniai bei jų mokytojai šiais mokslo metais žiūrėjo, aptarė gerus animacinius filmus ir atliko įviarias socialines praktikas, kurios padėjo vaikams atskirti teigiamas ir neigimas veikėjų savybes.
2c klasės mokiniai dalyvavo patirtinėje veikloje "Kiek sveria pradinių klasių mokinių sveikata“.
Tikslas: atkreipti dėmesį į mokinių sveikos gyvensenos ugdymą: remiantis patirtinės veiklos rezultatais, nuolat kontroliuoti kuprinės svorį.
Sukurti “Mokinio atmintinę” ir padovanoti visoms pradinio mokymo klasėms.
Miesto konferencijoje "Atverk duris į pasaulį " nuotoliniu būdu Zoom platformoje buvo pristatyti mūsų darbai.
Visoms pradinėms klasėms pateikėme koreguojančių pratimų, kurie padeda išsaugoti taisyklingą laikyseną. Mokiniams labai patiko mūsų patirtinė veikla.
2c klasės mokiniai ir auklėtojaMarija Kornaušenko
Mūsų patirtinio ugdymo projekto tikslas - skatinti mokinius domėtis sveiku gyvenimo būdu, ugdyti mokinių žinias, gebėjimus sąmoningai rūpintis savo sveikata ir visa tai daryti integruojant anglų kalbą. 4b klasės mokiniai išsikėlė šiuos uždavinius:
● formuoti sveikos gyvensenos žinias ir gebėjimus ;
● ugdyti atsakomybės jausmą dėl savo sveikatos;
● sumažinti sergančių mokinių skaičių klasėje;
● suformuoti 10 – 11 metų mokinių sveikos mitybos įpročius (viena pagrindinių šios dienos problemų);
● supažindinti mokinius su įvairiomis sporto šakomis, kurias kultivuoja skirtingose šalyse
● lavinti mokinių fizinį aktyvumą.
Naujų dalykų geriausiai išmokstama per patirtį, todėl jau antruosius metus Klaipėdos Maksimo Gorkio progimnazijos pedagogai su mokiniais vykdo patirtinio ugdymo programas.
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Lidija Kaupienė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Giedra Bočkuvienė kartu su 1 b klasės mokiniais pasirinko vykdyti patirtinio ugdymo programą „Paslaptingas gėlių pasaulis“.
Uždaviniai:
Patirtinio ugdymo veiklos aprašymas.
Užsiėmimų vadovai:
Rusų ir anglų kalbos mokytojos Jelena Skripkus ir Viktorija Korch.
Tam, kad įgyvendinti patirtinio ugdymo veiklą, pasirinkome temą, kuri vadinasi «Mūsų miesto gatvės» Projekto veikloje dalyvavo mokiniai iš 5, 6, 7-ų klasių.
Projekto tikslas: Ugdyti bendravimo bei bendradarbiavimo kompetencijas, bei skatinti mokinių susidomėjimą aplinką, kurioje jie gyvena.
Per pirmąjį projekto dieną, mokiniai buvo supažindinami su projekto tikslais ir patirtinio ugdymo veiklą. Projekto metu su mokiniais turėjome vieną išvyką.
Išvyka buvo į garsias mūsų miesto gatvės: Šimkaus, Kanto ir Karoso. Išvykos tikslas ugdyti bendravimo kompetencijas, bei skatinti mokinių susidomėjimą mūsų garsiomis gatvėmis .
Patirtinio ugdymo dėka, mokiniai pasiekė šių rezultatų:
a. Susipažino su garsiomis mūsų miesto gatvėmis ir sužinojo vardan kuo jos taip pavadintos.
b. Atliko užduotis, kuriuos skatina domėtis kompozitorių bei rašytojų veiklą.
c. Išmoko organizuoti interviu ir bendrauti su įvairaus amžiaus žmonėmis.